قانون عضویت ایران در انجمن فرهنگستان های علوم آسیا ابلاغ شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این قانون پیش از این در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است.

بر اساس ماده واحده این قانون، به دولت اجازه داده می‌شود در 'انجمن فرهنگستانهای علوم آسیا' عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام كند.

بر این اساس، تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است و هرگونه كمك دولت با رعایت مفاد اصل 8 قانون اساسی خواهد بود.

از این رو، هرگونه اصلاح اساسنامه یا تصویب موارد مهم دیگر در این رابطه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

بر اساس این قانون،‌ انجمن فرهنگستان های علوم آسیا یك سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی است كه به مسایل علمی و فناوری علاقمند است. این انجمن توسط فرهنگستان های كشورهای آسیایی و اقیانوسیه به وجود آمده است.

بر اساس این اساسنامه، فعالیت های انجمن فرهنگستان های علوم آسیا گسترش همكاری در زمینه علم و فناوری و ایجاد شبكه میان رشته‌ای و ارتباطات بین‌المللی در بین شهرستان های آسیا و اقیانوسیه، ارایه توصیه در ارتباط با نقش علم و فناوری در نظام های نو گرایانه ملی كشورهای عضو، تسهیل همكاری در زمینه تجاری كردن نتایج تحقیق و انجام فعالیتهای دیگر مرتبط با اهداف انجمن است.

بر این اساس، عضویت در انجمن، سازمان های واجد شرایط كشورهای عضو انجمن را در بر می گیرد. سازمان واجد شرایط به یك فرهنگستان علوم و فناوری یا یك فرهنگستان مهندسی در رشته ای خاص اطلاق می شود.

اعضای وابسته انجمن از میان سازمان ها یا شبه فرهنگستان های علوم طبیعی كشورهایی كه فاقد فرهنگستان برای عضویت پیوسته هستند انتخاب می شوند.

علاوه بر فرهنگستان های پیوسته و وابسته، اعضای افتخاری و حامیان مالی افتخاری جدید اضافه شده اند.

اعضای افتخاری انجمن از میان اعضای برجسته فرهنگستانهای علوم كشورهای آسیایی و غیر آسیایی انتخاب می شوند. حامیان مالی افتخاری انجمن از میان اشخاص بر جسته، ‌شركتها و سازمان هایی كه به فعالیت‌های انجمن یاری رسانده و آنها را ارتقاء می بخشند انتخاب می شوند.

براساس این قانون، انجمن یا تصمیم مجمع عمومی و طبق شرایط رای گیری منحل یا تصفیه می شود؛ این كار پس از انجام كلیه تعهدات و مسوولیت‌های مالی معوقه صورت می گیرد و اموال و دارایی ها به سازمان مشابهی كه توسط مجمع عمومی تعیین می شود واگذار خواهد شد.

سیام**9121**2026





:: برچسب‌ها: عکس , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: